niedziela, 24 maja 2020

25.05.2020 r. (PONIEDZIA艁EK)

Temat: Poznajemy legendy Gda艅skie



Witajcie, wyruszamy dzi艣 w podr贸偶 do Gda艅ska. Pi臋knego miasta le偶膮cego nad Morzem Ba艂tyckim.
Przygotujcie:
- podr臋cznik
- 膰wiczenie do polskiego
- 膰wiczenie do matematyki



1. Otw贸rzcie podr臋czniki na stronie 20-21. Przeczytamy legend臋 o fl膮drze.

ZASTAN脫WCIE SI臉:
- Jak zachowa艂a si臋 waszym zdaniem fl膮dra?
- Jakie cechy powinien mie膰 dobry przyw贸dca?
- Kto zosta艂 kr贸lem ryb?

2. Po膰wiczcie w wolnej chwili czytanie tekstu zaznaczonego kolorem fioletowym.

3. Otw贸rzcie 膰wiczenia na str15. Wykonamy zad 1. Nie zamykajcie podr臋cznika



ROZWI膭ZANIE:
Fl膮dra bardzo chcia艂a zosta膰 kr贸low膮 wszystkich ryb.
Aby zosta膰 kr贸lem lub kr贸low膮 ryb nale偶a艂o wygra膰 wy艣cig.
Fl膮dra si臋 zez艂o艣ci艂a, wyba艂uszy艂a oczy, przypar艂a ca艂ym cia艂em do dna i wykrzywi艂a ironicznie pyszczek.

Prosz臋 aby ucze艅 na samym pocz膮tku rozwi膮zywania zadania odpowiedzia艂 na pytania ustnie, nast臋pnie rodzic niech pomo偶e w sformu艂owaniu odpowiedzi na pytanie pe艂nym zdaniem. Na koniec ucze艅 zapisuje odpowiedzi w liniaturze.


4.Zapiszcie w 膰wiczeniu drugim przymiotniki opisuj膮ce fladr臋. Przymiotniki odpowiadaj膮 na pytania jaki? jaka? jakie?



5. W 膰wiczeniu trzecim po艂膮czcie przymiotniki z pasuj膮cymi rzeczownikami. Nie robimy kropki.

ROZWI膭ZANIE:
wygodne- 艂贸偶ko
mi艂e- 偶yczenia
kolczasty- je偶
przykry- 偶art
odwa偶ny- stra偶ak

6. Przechodzimy na stron臋 16. Rozwi膮偶emy krzy偶贸wk臋. Postarajcie si臋 samodzielnie wpisywa膰 has艂a. W razie problem贸w zobaczcie rozwi膮zanie pod zdj臋ciem.


ROZWI膭ZANIE:
port, okr臋t, sztorm, wyspa, jacht, fl膮dra, sieci, wiatr , 艂贸d藕, 艂owisko


7. Napiszcie w zadaniu 2 wyraz 偶onglowa膰 we w艂a艣ciwej formie.


ROZWI膭ZANIE:
ja 偶ongluj臋
ty 偶onglujesz
on, ona ,ono 偶ongluje
my 偶onglujemy
wy 偶onglujecie
oni,one 偶ongluj膮

To zadanie ucze艅 mo偶e zrobi膰 ustanie. Prosz臋 aby rodzic zwr贸ci艂 uwag臋 na poprawno艣膰 zastosowanej formy. Prosz臋 aby powt贸rzy膰 ca艂o艣膰 kilkukrotnie na g艂os na lepszego utrwalenia.


8. Powt贸rzymy sobie teraz zasady pisowni wyraz贸w.


ROZWI膭ZANIE:
dobrze, bo dobry
艂贸w, bo 艂owy
艂贸d藕, bo 艂odzie
uwa偶aj, bo uwaga

Ucze艅 nie musi wykonywa膰 zadania.




Dla ciekawych:)



Robimy sobie 15 minut przerwy :)


Moi Mili czas na matematyk臋 :)
Dzi艣 tylko dwa zadania, jestem pewna, 偶e sobie z nimi poradzicie!

1. Otw贸rzcie 膰wiczenia na stronie 9. W zadaniu 1 musimy policzy膰 ile klock贸w zosta艂o w pude艂kach.
Zwr贸膰cie uwag臋, 偶e tym razem Bratek proponuje nam, aby艣my od liczby dziesi膮tek odj臋li dziesi膮tki, a od liczby jedno艣ci liczb臋 jedno艣ci. 

ROZWI膭ZANIE:
67-24=60-20+7-4= 40+3=43
36-22= 30-20+6-2= 10+4=14
Odp.: W pierwszym pude艂ku pozosta艂o 43,a drugim 14 klock贸w.

2. W zadaniu drugim policzymy ile pieni臋dzy w skarbonce ma Janek i Amelka.

ROZWI膭ZANIE:
57z艂- 30z艂= 27z艂    27z艂-2z艂=25z艂
57z艂- 2z艂=55z艂       55z艂- 30z艂=25z艂
Odp.: W skarbonce zosta艂o 25z艂


Je艣li macie ochot臋 pos艂ucha膰, to znalaz艂am dla was legend臋, kt贸ra opowiada o tym dlaczego Ba艂tyk jest s艂ony.

Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz