czwartek, 11 czerwca 2020

12.06.2020r. (PI膭TEK)

Temat: Poznajemy ciekawe miejsca Polski :Jura Krakowsko- Cz臋stochowska


Dzi艣 wybierzemy si臋 na wycieczk臋 do Jury Krakowsko-Cz臋stochowskiej
Przygotujcie
-podr臋cznik
- 膰wiczenie do polskiego
-膰wiczenie do matematyki

Wyruszamy!

1. Zaczniemy od wycieczki szlakiem orlich gniazd.

2. Przeczytajcie teraz informacje, kt贸re przygotowa艂 dla nas Bratek.
Podr臋cznik str. 76-77


Zastan贸wcie si臋 :
- Jak nazywa si臋 najwi臋ksza pustynia w Europie?
- Jaki Park narodowy znajduje si臋 na terenie Jury?
- Przez co miliony lat temu by艂a zalewana Wy偶yna Krakowsko-Cz臋stochowska?
- Dlaczego zamki na Wy偶ynie Krakowsko-Cz臋stochowskiej nosz膮 miano orlich gniazd?

3. Zobaczymy, co zapami臋tali艣cie z filmu i podr臋cznika :)
 Otw贸rzcie 膰wiczenia do polskiego na str. 63. Przeczytajcie zdania i otoczcie p臋tl膮 P, je艣li zdanie jest prawdziwe, lub F, je艣li jest fa艂szywe.

ROZWI膭ZANIE
P, F, F, F

4. Do zadania 3 str.63 b臋dzie potrzebna nam mapa Polski.

Zwr贸膰cie uwag臋 gdzie znajduj膮 si臋 rysunki i czerwone kropki. To oznaczenia miast, o kt贸re pyta Bratek.

ROZWI膭ZANIE
Szczecin, Pozna艅, Wroc艂aw, Krak贸w, Lublin, 艁贸d藕, Warszawa, Gda艅sk

5. Dzi艣 prawie ka偶dy korzysta z GPS albo map Google w telefonie kiedy chce znale藕膰 drog臋. Ale podr贸偶nik zawsze ma 偶e sob膮 kompas.
Otw贸rzcie 膰wiczenie na str. 64 i przeczytajcie informacje w zad. 1

6. Na podstawie przeczytanego tekstu uzupe艂nijcie zdania w 膰wiczeniu 2.


ROZWI膭ZANIE
Kompas sk艂ada si臋 z tarczy i obracaj膮cej si臋 igly.
Na tarczy widniej膮 oznaczenia : N-p贸艂noc, E-wsch贸d, W-zach贸d i S-po艂udnie. Po艂贸偶 kompas na p艂askiej powierzchni- mo偶e to by膰 twoja otwarta d艂o艅.
Gdy ig艂a si臋 zatrzyma, powoli obracaj kompasem.
Czerwona cz臋艣膰 ig艂y wska偶e p贸艂noc.

Przerrwaaa
10 pomys艂贸w na ogr贸d przyjazny dzieciom | MA艁PISZON.pl

Otwieramy 膰wiczenie do matematyki. Systematyczna nauka i rozwi膮zywanie zada艅 sprawi, 偶e 偶adne dzia艂anie nie b臋dzie dla was trudne :)

1. W zadaniu 2 na str. 39 zapiszcie dzia艂ania. Nast臋pnie obliczcie je i sprawd藕cie za pomoc膮 mno偶enia.

ROZWI膭ZANIE
20:2=10, bo 10x2=20
27:9=3, bo 3x9=27
25:5=5, bo 5x5=25

2. W zadaniu 1 na str. 40 obliczcie, ile Eryk zap艂aci艂 za jeden zeszyt i ile reszty otrzyma艂.


ROZWI膭ZANIE
28zl:7=4zl
40zl-28zl=12z艂
Odp.: Eryk otrzyma艂 12z艂 reszty.

3. Uzupe艂nijcie grafy w zadaniu trzecim tak, aby wyniki dzia艂a艅 wynios艂y tyle, ile liczby w k贸艂kach.


4. Obliczcie w zadaniu 1 na str.41, ile kosztowa艂y plecaki Micha艂a i 艁ucji.


ROZWI膭ZANIE
Micha艂 - 50zl+20zl+10zl+5zl+5zl=90zl
艁ucja- 10zl+10zl+10zl+10zl+5zl+5zl+5zl=55zl
Odp.: Micha艂 kupi艂 niebieski, a 艁ucja czerwony plecak.

Ucze艅 nie musi wykonywa膰 zadania.



Brawo! Jestem z Was bardzo dumna :)

Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz